Hundred islands

23 augustus 2017 - Manila, Filipijnen

De vorige keer eindigde ik mijn verhaal met: we gaan wat dansjes wagen en drankjes drinken. Nou, precies dat hebben we gedaan! In een zeer luxe club, met een zwembad. Tevens was de artiest G-eazy er en ze hadden een dresscode. Twee van ons mochten daarom eerst niet naar binnen, maar Brian en ik hebben onze schoenen weer naar buiten laten smokkelen, zodat t allemaal wel lukte! Jammer genoeg werden wij toen binnen betrapt dat we op blote voeten liepen, maaaar we hebben onszelf eruit gepraat, gelukkig! Zeeerr leuke avond gehad!

Toen zijn we zaterdagochtend met onze brakke hoofden op weg gegaan naar Alaminos AKA hundred islands. Opnieuw een bus > van > pick up truck rit van 9 uur... maar het laatste stuk van Anda naar ons hostel in Tondol was prachtig! We zaten achterin de pick up truck van de hosteleigenaar de sterren te bekijken, wat geweldig mooi zeg!! Eenmaal aangekomen bleek het hostel ook geweldig, een houtenhutje direct aan de zee! Na niet zo lekker te hebben geslapen, op een houten plank, zijn we zondagochtend met de pick up naar de lokale markt gegaan en hebben we allerlei onbekend voedsel gekocht. In het hostel konden we gebruik maken van een keukentje en een barbeque, zeeeer handig! Daarom heeft Koohyar 's middags een heeerlijke persische lunch voor ons bereid, iets met aubergines. Daarna hebben er lekker gerust, hout gezocht, gezwommen en gevolleybald! En 's avonds lekker gebarbequed met heerlijke groenten! Ook hebben we de mooiste zonsondergang ooit gezien, een prachtig kampvuur gemaakt, lekkere biertjes gedronken, leuke spelletjes gedaan en heb ik eindelijk Iris haar kadotje kunnen gebruiken, thanxx moppie! Was zeer handig tegen de muggen!

Maandag zijn we terug gegaan naar Alaminos en hebben we een boot gehuurd om alle honderd eilanden te bekijken. We zijn bij 5 eilanden aangemeerd, allemaal heel mooi en met prachtig uitzicht, wel heerlijk toeristisch! Ook hebben we gesnorkeld. Heel mooie vissen gezien, maar niet zulk mooi koraal. En op een van de eilanden zijn we binnen in een grot van een klif gesprongen, super vet!! Na deze coole ervaring zijn we ergens pizza gaan eten, en het duurde maar 1 uur voordat het klaar was, yeey. Daarna zijn we weer terug gegaan naar Manila, 7 uur in een nogal krappe bus en we kwamen pas om 1 uur bij ons gastgezin aan.

Dinsdag stond ik om 5:30 op zodat ik om 6 uur op school kon zijn. Eenmaal daar aangekomen: classes are suspended.. Blijkbaar had het 's nachts redelijk hard geregend en daardoor waren bepaalde delen van Manila overstroomd, dus alle lessen in heel Manila waren afgelast.. Pooooh, toen ben ik lekker nog eventjes gaan slapen! 'S middags hebben we nog heerlijk volleybal en basketbal gespeeld en 's avonds twee films gekeken, pure verveling!

Nu is het alweer woensdag.. Vanmorgen hebben we van 6 tot 8 een gymles bijgewoond en daarna kwamen we om 10 uur op school aan. De lobby, waar we normaal les geven (opzich echt het tegenovergestelde van ideaal) zou bezet worden door een bijeenkomst over vaccinaties... dus moesten wij onze klas les gaan geven in de gang, nog minder ideaal. Maargoed, we hebben het overleefd. Het blijkt wel elke dag meer dat onze klas het erg moeilijk heeft met simpele dingen.. zoals plus en min sommen en het schrijven van woorden. De afgelopen twee lessen hebben we alleen besteed aan min sommen, want ze schrijven alles met stokjes op, heel onhandig en tijdrovend. We zijn nu bezig om hun trucjes te leren om dingen makkelijker te kunnen uitrekenen en te onthouden. Overigens zijn m'n sandalen gesneuveld, dus ga vanmiddag opjacht naar nieuwe!

Morgenochtend nog even les geven en dan gaan we 's avonds met het vliegtuig richting Puerto Princessa op Palawan!

1. Oma:
    23 augustus 2017
    Wat weer een verhaal we maken er copie s van dan kunnen we het terug lezen Kim b wat kost een maaltijd daar en is het er warm wij zijn al druk met het nieuwe huis keukens kijken hiealles oke