De eerste dag in Manila

25 juli 2017 - Manila, Filipijnen

Iedereen bedankt voor de lieve reacties en het inschrijven op m'n mailinglijst!

De reis hier naartoe is voorspoedig verlopen. We waren lekker op tijd in Brussel, natuurlijk dankzij de strakke planning van m'n pap. Daar lekker ff wat gegeten met het allerliefste neefje 'ever', super leuk dat jullie er waren Lisa! M'n 12 uurse vlucht naar Bangkok was echt afzien voor m'n rug. Lekker ff gelopen op het vliegveld van Bangkok en toen door naar Manila. Ik had het geluk naast een super lieve vrouw te zitten die mij eventjes allemaal aanbevelingen heeft gedaan.

Zoooo, dus toen kwam ik aan in Manila. Direct stond Monica van Aiesec op mij te wachten en zijn we met de bus naar het host gezin gegaan. Super klein maar schattig huisje, we slapen lekker met z'n 5en op 1 kamer. Binnen een uur had ik al 2 muizen en een reuzen kakkerlak gezien, altijs fijn! Voor de rest is het heel gezellig en knus dus! Toen heb ik maar de hele dag een beetje uitgerust op een traditioneel chinees bankje. Het is hier 6 uur later, dus dat is wel ff wennen!

Vandaag zijn we (brian, koohyar en ik) door Martha (de host) naar een winkelcentrum gebracht, waar ze verassend veel bekende winkels hadden, zoals h&m, mango, etc. We zijn met de metro gegaan, waar je super makkelijk een beep card voor kunt gebruiken en er zijn wagons voor alleen vrouwen 'for real'. Het laatste stuk zijn we met een 'cheapny' ofzoiets, gegaan, vet cool en krap... Martha moest toen naar school en wilde ons thuisbrengen, maar we zijn nog samen op pad gegaan, waar ze erg verbaasd over was. Eerst met een tricycle, wat echt krap en eng was, en daarna weer met de metro. We zijn bij Rizal Park geweest en het nationale museum, wat super lekker koel was. Veel filipijnse tradities gezien, zoals weven, rijst oogsten enz. Toen kwamen we ineens terecht in een chinese tuin, echt super super mooi en rustgevend! Net zijn we nog even in het Ocean park geweest, waar visjes onze handel schoon hebben gemaakt en we haaien hebben gezien. Ook waren er pinguins en hebben we lekker ff bij het water gezeten! Al een hele belevenis dus..

Nu heb ik net de andere meiden ontmoet, en ze zijn super! Dat voorspelt een geweldige tijd! Nog een nachtje slapen en dan begint ons project. Spannend!

1. Gisella:
    25 juli 2017
    Geweldig dat het avontuur al zo goed begint meis
    Ik blijf je volgen en geniet met je mee
    Xxx
  2. Mama:
    Wauw
  3. Anja:
    25 juli 2017
    Zó fijn dat je zo'n gave dag hebt gehad. En er komen nog véél meer én mooiere!
    Geniet xxx
  4. Meta:
    Spannend
  5. Petra Hartmann:
    27 juli 2017
    Geweldig meisie! Geniet van alle mooie dingen
  6. Lisa:
    27 juli 2017
    Wow wat een avontuur al op de eerste paar dagen. Dat beloofd nog wat! Geniet er maar lekker van. Dikke knuffel van ons x